Francesca Mascitti-Lindhin tuotantoa voi kuvailla teknisesti innovatiiviseksi, olemukseltaan luonnonläheiseksi, tunnelmaltaan samalla sekä herkäksi että voimakkaaksi. Muotokieleltään Mascitti-Lindhin maljakot, vadit, seinäreliefit ja veistokset ovat usein leikitteleviä. Francesca ja Richard Lindhillä oli 1953–1955 oma paja, jossa valmistui käyttökeramiikkaa. Vuonna 1955 heidät kutsuttiin Arabian taideosastolle, jossa Francesca työskenteli vuoteen 1989 asti. Alkuvuosien suoralinjaisempi tuotanto vaihtui 1960-luvulta alkaen polveilevaan ilmaisuun, jolle materiaalien ennakkoluuloton yhdistely antoi tunnusomaisen luonteensa. Mascitti-Lindhin tuotantoon kuuluu myös monumentaaliteoksia.
–
Mascitti-Lindhin tuotanto edustaa suomalaisen keramiikkataiteen kokeilevaa puolta. Collection Kakkosessa on hänen esineitään 1950–1980-luvuilta.
”Francesca Lindhin taidekeramiikassa ansaitsevat suurimman huomion hänen muhkeat nokkakannunsa ja suuret laakeat tummanpuhuvat vadit, joiden reunat kaartuvat herkästi sisäänpäin. Teosten metallioksidilasitukset ovat kauttaaltaan korkeaa luokkaa, hienostunutta makua todistavia, hillittyjä, mutta eläviä ja mielenkiintoisia.”
Annikki Toikka-Karvonen, Helsingin Sanomat 19.4.1956