Itävaltalaissyntyinen Friedl Holzer-Kjellberg toimi Arabian taideosastolla vuosina 1924–1970. Alkupuolen tuotannossa ovat nähtävissä niin Wiener Werkstätten vaikutus kuin 1920-luvun klassismi ja art decokin. 1930–1940-lukujen taitteesta alkaen Holzer-Kjellberg taitavana dreijaajana valmisti modernin klassisia vateja, maljoja ja maljakoita kiinalaisen song-tradition hengessä. Wienissä 1930-luvun alussa nähty pieni kiinalainen riisiposliinimalja innosti hänet uupumattomiin kokeisiin ja ensimmäinen hänen valmistamansa riisiposliiniesine tuli näytteille 1942. 1950-luvun alussa alkoivat Holzer-Kjellbergin omien lasitteiden monipuoliset kokeilut ja loistokkaiden uniikkiesineiden valmistus jatkui vuoteen 1970 asti.
–
Friedl Holtzer-Kjellberg on Arabian taideosaston varhaisia nimiä ja muun muassa riisiposliinituotannon kehittäjä. Collection Kakkosessa on sekä uniikkiesineitä että riisiposliinia.
”Vitriinissä on pieni malja, yksinkertainen ja jalo muodoltaan. Malja on ohut ja hauras, sen lasitus on sileä kuin lapsen poski. Siihen on painettu salainen viesti, jonka huomaa vasta katsoessaan sitä valoa vasten. Se on Sung-malja, tuhannen vuoden ikäinen. Hartaana pitelen pientä, haurasta Sung-maljaa kädessäni. Muoto on täydellinen ja ikuinen. On kuin se olisi tervehdys, viesti keraamikolta keraamikolle.”
Friedl Holzer-Kjellberg, 1949